Klantenservice

Vragen? Bel ons op
088 007 11 00
Of laat ons u bellen.

Bedankt! U wordt z.s.m. door een van onze medewerkers teruggebeld.

Veelgstelde vragen

Bestellen

Hoe kan ik een artikel zoeken?
Er zijn meerdere mogelijkheden om het gewenste artikel te zoeken. Door gebruik te maken van de tabbladen aan de bovenzijde van de webshop. Deze tabbladen zijn ingedeeld per categorie (Gezondheid, Bewegen, Mobiliteit & Verplaatsen, Sanitair & Hygiëne etc.)
Daarnaast kunt u gebruik maken van het vrije zoekvenster waar een gerelateerd trefwoord/artikelnaam typt.

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Is het mogelijk om artikelen te lenen via Medicura?
Ja, dat is mogelijk. Iedere zorgverzekeraar heeft een pakket aan hulpmiddelen samengesteld die u kosteloos kunt lenen. U hoeft bij Medicura geen lid te zijn om kosteloos een hulpmiddel te lenen. De maximale uitleenperiode is 26 weken. Meer informatie over het kosteloos lenen van hulpmiddelen vindt u hier.

Is het mogelijk om artikelen te huren via Medicura?
Ja, dat is mogelijk. Medicura heeft een uitgebreid verhuurassortiment. Meer informatie over het huren van hulpmiddelen vindt u hier.

Is het mogelijk om de bestelling te annuleren?
Het is mogelijk om een bestelling te annuleren, mits de bestelling nog niet verzonden is. Is uw bestelling reeds verzonden dan is het niet mogelijk om de bestelling te annuleren. U kunt wel na ontvangst van de bestelling conform onze voorwaarden de artikelen retour sturen.

Levering

Wat is de levertijd van artikelen?
De algemene levertijd is circa 1 tot 3 werkdagen, zodra wij de betaling hebben mogen ontvangen. Medicura beschikt over een groot assortiment en ruime voorraad. De levertijd van artikelen die voorradig zijn is binnen drie werkdagen. Mocht het artikel niet voorradig zijn, dan nemen wij contact met u hierover op.

Is het mogelijk om het artikel thuis te laten bezorgen door een chauffeur?
Ja, dat is mogelijk. Tegen transportkosten is het mogelijk dat onze chauffeur het artikel bezorgd. Wilt u graag dat het artikel thuisbezorgd wordt, neem dan telefonisch contact met ons op Tel: 088 007 11 00 of per e-mail webshop@medicura.nl.

Is het mogelijk om de bestelling zelf op te halen?
Ja, dat is mogelijk. Bij het zelf ophalen van artikelen in één van onze zorgwinkels vervallen de verzendkosten. U kunt op de bestelpagina aangeven dat u de bestelling wilt ophalen in de zorgwinkel. Daarnaast kunt u ook uw gewenste zorgwinkel aangeven.

Is het mogelijk dat mijn bestelling op een ander adres dan mijn eigen adres bezorgd wordt?
Ja, dit is mogelijk. In het bestelproces heeft u de mogelijkheid om uw afleveradres op te geven. Dit mag een ander adres zijn dan uw eigen adres.

Is het mogelijk om een bestelling te leveren buiten Nederland?
Neem telefonisch T 088 007 11 00 of per e-mail webshop@medicura.nl contact met ons op om dit overleggen.

Betalen

Op welke wijze kan ik de betaling voldoen?
U heeft de mogelijkheid om uw betaling via IDEAL of overboeking te voldoen.

Is mijn betaling van invloed op de orderverwerking?
Uw order wordt verwerkt nadat de betaling binnen is.

Zijn de vermelde prijzen inclusief BTW?
De vermelde prijzen op de webshop zijn inclusief BTW.

Is IDEAL een veilig betaalmethode?
Dit is de meest gebruikte betaalmethode in Nederland. Deze betaalmethode is mogelijk voor iedereen met een Nederlandse bankpas. U kunt direct tijdens het bestelproces betalen via het online betaalsysteem van uw eigen bank. Dit is een veilige betaalmethode.

Garantie en Service

Heb ik garantie op de aangekochte artikelen?
Ja, u heeft garantie op artikelen. De garantieperiode en de voorwaarden zijn afhankelijk per artikel. Bewaar uw factuur goed. Wilt u aanspraak maken op garantie, neem dan telefonisch contact met ons op. Tel: 088 007 11 00.

Wat zijn de voorwaarden om een beroep te kunnen doen op garantie?
Een geldig aankoopbewijs is noodzakelijk om beroep te kunnen doen op garantie. Voor vragen neem
telefonisch contact met ons op. Tel: 088 007 11 00.

Retourneren

Wat is het maximale retourtermijn?
Voor uw Medicura bestelling geldt een zichttermijn van 14 werkdagen vanaf het moment dat de bestelling in uw bezit is. Binnen deze termijn mag u het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, uitgezonderd hygiëne artikelen.

Welke regels gelden er bij retourneren?
U kunt het artikel retourneren binnen het zichttermijn van 14 werkdagen. Bij artikelen die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, behouden wij ons het recht het geretourneerde product te weigeren of de schade in rekening te brengen. Het artikel moet voorzien zijn van originele verpakking inclusief labels.

Wat zijn hygiëne artikelen?
Hiertoe behoren o.a. bandages, toiletstoelen, toiletverhogers en borstkolven. Hygiëne artikelen kunnen alleen geretourneerd worden indien de verpakking ongeopend is. Bij artikelen die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, behouden wij ons het recht het geretourneerde product te weigeren of de schade in rekening te brengen.

Welke stappen moet ik ondernemen om een artikel te retourneren?
1.    Vul de reden van uw retourzending in op de achterzijde van het bijgeleverde retourformulier.
2.    Verpak het artikel, indien nog mogelijk, in de originele verpakking en de doos of zak waarin het is geleverd. Als dit niet lukt gebruik dan een andere doos waarin de retourzending past. Voeg het ingevulde retourformulier toe aan het pakket. Vermeld het volgende retouradres op het pakket:
Medicura B.V.
Retour webshop
Magnesiumstraat 7
6031 RV Nederweert
3.    Lever het pakket in bij een postkantoor. In de meeste gevallen ontvangt u een verzendbevestiging. Bewaar dit bewijs zorgvuldig. Het is mogelijk dat hier in een later stadium om wordt gevraagd.
4.    Bij een geaccepteerde retourzending, betaalt Medicura het bedrag van het geretourneerde artikel binnen 14 dagen terug op uw rekening.

Hoe krijg ik mijn geld terug na mijn retourzending?
Bij een geaccepteerde retourzending, betaalt Medicura het bedrag van het geretourneerde artikel binnen 14 dagen terug op uw rekening.

Klachten

Hoe kan ik een klacht indienen?
Ons streven is dat u tevreden bent met alles wat u bij Medicura koopt. Maar mocht een artikel onverhoopt niet aan uw verwachtingen voldoen, is er iets misgegaan met de bezorging of heeft u een klacht? Neem dan contact met ons op. We helpen u graag en staan altijd voor u klaar om het probleem zo snel mogelijk op te lossen!

Neem gerust contact met ons op voor vragen. Wij zijn op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur bereikbaar op T: 088 007 11 00. U kunt ons ook per e-mail bereiken webshop@medicura.nl.

Mocht u een klacht willen indienen, dan kunt u dit telefonisch, per e-mail of schriftelijk kenbaar maken.
U krijgt van ons binnen een week een inhoudelijke reactie op uw klacht.

Verzendkosten

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten bij een bestelling onder de €30,- is €5,95. Verzendkosten bij bestellingen boven €30,- is gratis.

Wilt u graag informatie over de verzendkosten bij verhuur- en uitleen hulpmiddelen, neem dan telefonisch contact met ons op voor de mogelijkheden. Wij zijn op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur bereikbaar op Tel: 088 007 11 00. U kunt ons ook per e-mail bereiken webshop@medicura.nl.

Hoe weet ik bij een bestelling via de webshop wat de verzendkosten zijn?
Bij het bestelproces worden duidelijk de verzendkosten vermeld. Ons systeem berekent dit automatisch.

Hulpmiddelen huren en lenen

Is het mogelijk om artikelen te huren via Medicura?
Ja, dat is mogelijk. Medicura heeft een uitgebreid verhuurassortiment. Meer informatie over het huren van hulpmiddelen vindt u hier. Of neem contact met ons op voor de mogelijkheden. Wij zijn op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur bereikbaar op Tel: 088 007 11 00. U kunt ons ook per e-mail bereiken info@medicura.nl.

Is het mogelijk om artikelen te lenen via Medicura?
Ja, dat is mogelijk. Iedere zorgverzekeraar heeft een pakket aan hulpmiddelen samengesteld die u kosteloos kunt lenen. U hoeft bij Medicura geen lid te zijn om kosteloos een hulpmiddel te lenen. De maximale uitleenperiode is 26 weken. Meer informatie over het kosteloos lenen van hulpmiddelen vindt u hier. Of neem contact met ons op voor de mogelijkheden. Wij zijn op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur bereikbaar op Tel: 088 007 11 00. U kunt ons ook per e-mail bereiken info@medicura.nl.